Er zijn 2 definities.
Organisatie die voor een bedrijf het telefoonverkeer, zoals de helpdesk, afhandelt. De medewerkers zijn vaak op allerlei gebieden gespecialiseerd, waardoor efficiënt gewerkt kan worden.
Het begeleiden van telefoongesprekken: het opzetten, onderhouden en beëindigen van de verbinding, inclusief het administreren ervan.
Record met gegevens over een gesprek, bijvoorbeeld duur, tijdstip, beller en gebelde, aangemaakt door een netwerkcentrale.
Het stadium bij nieuwsgroepen na Request For Discussion. Hiermee wordt bepaald of een nieuwsgroep wordt gestart. Tijdens een periode van 21 tot 31 dagen mogen deelnemers hun stem uitbrengen. Dit gebeurt door een e-mail te sturen naar een onafhankelijke vrijwilliger, de tabulator. Er moeten minstens 100 ja-stemmen meer zijn dan nee-stemmen. Het aantal ja-stemmen moet minstens tweederde van het totaal aantal stemmen zijn. Zie ook RFC en REQUEST FOR DISCUSSION.
Koppeling voor een verbinding tussen twee programma’s, zie interface.
Het bijhouden in een log van de via een modem of telefooncentrale gemaakte verbindingen.
Aanvulling op xml, Voice xml, WML voor het maken van geconvergeerde communicatie-oplossingen met spraakverbindingen via SIP.
In de VS een adapter aan de pc die met een programma automatisch de goedkoopste carrier zoekt.
Doorschakelen, de mogelijkheid om een lopend gesprek tijdelijk naar een derde persoon over te zetten.